Підбір моторного масла для авто

Легкові

Буси/Фургони

Вантажівки

Абсолютно всі водії періодично стикаються з необхідністю заміни масла в двигуні свого автомобіля. І в цей момент починається агонія вибору – як не помилитися і визначитися з найкращим варіантом саме для вас і вашого автомобіля. На що варто звернути більше уваги – давайте розберемося.

Навіщо потрібне масло для двигуна автомобіля?

Існують різні підходи до класифікації моторних масел, і для кращого вибору необхідно ознайомитися з деякими з них.

По-перше, за способом отримання готового продукту всі автомобільні масла ми поділяємо на три великі групи: мінеральні, синтетичні та напівсинтетичні. Мінеральне масло виготовляється шляхом дистиляції з відпрацьованого масла. Екологічно чистий, ефективно змащує всі необхідні деталі двигуна, коштує відносно недорого. Напівсинтетичне масло – це, по суті, перехідний варіант (або гібрид – як вам подобається) від мінерального до синтетичного. Містить від 30 до 50% мінеральних компонентів і 50 – 70% – синтетичних. За характеристиками трохи краще «чистого» мінералу, але це не межа досконалості. Синтетичне масло теж виготовляють з нафтопродуктів, але більш ретельно обробляючи вихідний продукт. Володіє найкращими характеристиками (висока в’язкість, тривалий термін служби, менше шкідливих домішок та ін.).

По-друге, в залежності від основних характеристик масла, масла, виходячи з їх в’язкості, діляться на зимові, літні і всесезонні.

Зимова моторна олива позначається літерою «W» і цифрою перед нею: SAE 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W.

Літнє моторне масло позначається просто цифрою: SAE 20, 30, 40, 50, 60.

Всесезонне моторне масло, найпоширеніше, являє собою комбінацію зимових і літніх класів в’язкості, наприклад, SAE 5W40, SAE 10W-40.

По-третє, в залежності від того, в який двигун буде заливатися масло, розрізняють моторні масла для бензинових і дизельних двигунів.

Перед тим, як приступити до вибору моторного масла для автомобілів, які знаходяться в довгостроковій експлуатації, слід визначити, чи немає у вашого автомобіля проблем. Наприклад, чи є витрата масла, якщо «так», то яке (як часто потрібно доливати масло?). Що відбувається з тиском масла? Чи є незвичайні звуки, не характерні для нормальної роботи двигуна? І так далі. Якщо зовнішніх погіршень в роботі двигуна немає, то при виборі моторного масла в першу чергу звертаємо увагу на:

Вибір моторного масла

1. Правильний вибір експлуатаційних властивостей масла. Ми вибираємо масла з класифікаціями і допусками, рекомендованими для цієї моделі автомобіля. При цьому не варто вибирати масла з мінімально допустимими вимогами (які вони по SAE, API). Краще зупинитися на маслах останніх класифікацій, в гіршому випадку (при обмежених фінансових можливостях) – на «середніх маслах» (які вони бувають по SAE, API). Незважаючи на те, що за якістю вони поступаються найновішим моторним оливам, їх властивості все одно вищі, ніж у олив з мінімально прийнятними вимогами до продуктивності (якими вони відповідають SAE, API). І категорично не можна вибирати масла з явно невідповідними, заниженими показниками і допусками. Це твердження підтверджено і в нових каталогах використання моторних масел. Зверніть увагу на те, що в останніх каталогах все ще є моделі автомобілів дуже старих років випуску, але ви більше не знайдете моторних масел зі старими класифікаціями, наприклад, з класифікацією API SF / CC. Тому для «ветеранів» краще використовувати масла більш свіжих розробок і класифікацій.

Проте з кожного правила є винятки. Існують обмеження на використання деяких сучасних масел в автомобілях більш ранніх моделей. В першу чергу це стосується олив зі зниженою високотемпературною в’язкістю при зсуві (HTHS – High Temperature High Shear). У нових моделях деяких транспортних засобів для зменшення споживання палива рекомендуються оливи з низькою в’язкістю (HTHS<3,5 мПа.с.), а конструкція двигуна спеціально розроблена для використання цих спеціальних олив з низькою в’язкістю. Але використання такого енергозберігаючого масла в автомобілях ранніх років випуску може призвести до порушення нормальної роботи двигуна аж до його виходу з ладу. Це правило поширюється на масла з такими класифікаціями та допусками: ACEA A1 / B1, A5 / B5, ACEA C1, C2; VW 503.00/506.00/506.01; BMW LL-01FE (Longlife Oil-01FE); Ford 913 A/B або спеціальні інструкції для зниженої динамічної в’язкості HTHS. Масла з такими характеристиками не підходять для старих автомобілів.

2. Вибір правильної в’язкості моторного масла. Як було сказано вище, в’язкість масла визначається умовами експлуатації автомобіля і його станом. Саме другий критерій стає визначальним при виборі в’язкості масла для вживаних автомобілів. Також слід пам’ятати і враховувати проблеми при роботі двигуна – відходи, тиск масла і т. д. Якщо таких порушень не спостерігається, обмежень по вибору в’язкості масла немає. В цьому випадку ви можете керуватися тільки кліматичними умовами автомобіля і власним гаманцем. На сьогоднішній день оптимальною в’язкістю для всесезонного використання, енергозбереження, низькотемпературних і високотемпературних параметрів є масло з в’язкістю SAE 5W-30. Для японських і американських автомобілів, незалежно від року випуску і віку, ця в’язкість все одно є оптимальною. Більш дешевою альтернативою для таких автомобілів може бути масло з в’язкістю 10W-30. Але для європейських працьовитих автомобілів краще використовувати масла з в’язкістю SAE 5W-40 або 10W-40.

3. При будь-яких відхиленнях від нормальної роботи двигуна слід звернути особливу увагу на вибір в’язкості. Перш за все, слід відмовитися від маловязких і енергозберігаючих масел. Їх знижена низькотемпературна, а в деяких випадках і високотемпературна в’язкість може тільки посилити існуючі проблеми, оскільки в умовах зносу двигуна і порушення режимів його роботи утворена захисна масляна плівка стає тоншою, менш міцною і вже не забезпечує надійного захисту. поверхонь від зносу та пошкоджень. Крім того, малов’язкі масла мають більш високу летючість. Це збільшує втрати масла на відходи і сприяє ще більшому його споживанню. Тобто в таких проблемних випадках потрібні масла з більшою в’язкістю при робочих температурах. І на перший план виходять масла з в’язкістю 5W-50, 10W-50, 10W-60, 15W-50, 20W-50. Але при цьому, визначаючи в’язкість, не слід забувати про експлуатаційні властивості масла. Тільки грамотне поєднання характеристик в’язкості і масла дозволить продовжити термін служби навіть зношеного двигуна і відстрочити його капітальний ремонт.

Моторне масло 5w30 або 5w40. Що вибрати?

4. Вибір правильної масляної основи. Цей критерій вибору масла більше стосується двигунів з проблемами. Ні для кого не секрет, що мінеральні, напівсинтетичні та синтетичні масла можуть мати ідентичні експлуатаційні властивості, тобто мати однакові класифікації та специфікації та відрізнятися лише в’язкістю та типом основи. Різниця в’язкості масел різної природи (з однотипними експлуатаційними властивостями) в деяких випадках дозволяє згладити наявні проблеми старих двигунів.

Наприклад, мінеральні масла SAE 15W-40 мають дещо вищу кінематичну в’язкість при 100 градусах Цельсія, ніж більшість синтетичних масел 5W-40. Це дозволяє зношеним двигунам утворювати більш міцну та товсту мастильну плівку при робочих температурах. Це забезпечує кращий захист від зносу та більш стабільний тиск масла в системі. Зниження споживання та втрати масла для відходів. Створюється враження кращої роботи зношеного двигуна на мінеральному маслі порівняно з напівсинтетикою та синтетикою.

Знайдіть правильне моторне масло для свого автомобіля.
Наш простий у користуванні засіб перевірки мастила допоможе вам знайти відповідні мастила та охолоджуючі рідини для вашого автомобіля, фургона чи вантажівки.

Наш сайт допоможе вам підібрати відповідне моторне масло та рідини для вашого автомобіля. Ми не рекламуємо жодного виробника моторних масел і не співпрацюємо з ними.